معرفی 3 فروشگاه اینترنتی محبوب ایرانی؛ که می توان آنها را بهترین های سال 1401 معرفی کرد به شما کمک می کند تا خریدی آسان، مطمئن و بدون نگرانی از کیفیت کالای خریداری شده داشته باشید. در ادامه نکات مثبت، نکات منفی و اینکه آیا باید از این فروشگاه اینترنتی خرید کنید یا نه صحبت خواهیم کرد.

پس برای آشنایی و پاسخ به سوالات خود درباره این فروشگاه های اینترنتی محبوب ایرانی در ادامه مطلب با سایت عباس کاشفی همراه باشید. شما کاربران گرامی همچنین می توانید نظرات و تجربیات در این باره با ما در میان گذارید.

خرید آنلاین از فروشگاه اینترنتی در جهان به 50 سال پیش باز می گردد و برای مدتی است که در ایران خرید از فروشگاه های اینترنتی رونق زیادی گرفته است. درست است که پیشرفت روز افزون تکنولوژی در جهان یکی از دلایل اصلی رونق خرید از فروشگاه اینترنتی است اما وجود ویروس کرونا (covid_19) در جهان را نیز نمی توان در این امر نادیده گرفت.

همانطور که می دانید در آمد اصلی کسب و کارها از حضور مردم برای خرید شکل می گیرد و پس از همه گیری ویروس کووید19 در جهان، محدودیت های برای مشاغل ایجاد شد. سبک فروش تمامی کسب و کارها برای  رفع محدودیت های خرید به وجود آمده پس از این بازه زمانی، شروع به تغییر کرد. سپس بسیاری از مشاغل تصمیم گرفتند فروشگاهی در بستر اینترنت و به صورت مجازی را برای فروش کالاهای خود ایجاد کنند.

البته که تمامی فروشگاه های اینترنتی موفق به گرفتن رتبه بالا و محبوبیت برای مشتری در فروش را کسب نکرده اند. زیرا نتوانسته اند راه های جلب اعتماد به یک فروشگاه اینترنتی را به درستی طی کنند. اگر تا به حال از هیچ فروشگاه اینترنتی خرید نکرده اید یا فروشگاه های اینترنتی را نمی شناسید، در ادامه تمامی مطالبی که لازم است درباره آنها بدانید را باهم بررسی می کنیم.

فروشگاه اینترنتی چیست؟

تجارت الکترونیک این امکان را برای فروشندگان فراهم کرده است که در بستر اینترنت محصولات و یا خدمات خود را عرضه کنند. به طور کلی می توان گفت فروشگاه اینترنتی، فضای ایجاد شده در سایت ها و یا اپلیکیشن های آنلاین است که محصولات و یا خدمات فروشنده توسط مشتری پس از  پرداخت سبد خرید، بدون حضور در مکانی خاص و به طور شبانه روزی خریداری می شود. محصولات عرضه شده در این فروشگاه های آنلاین را می توان به دو دسته کلی، محصولات فیزیکی و محصولات مجازی تقسیم کرد.

سبد خرید فروشگاه اینترنتی چیست؟

زمانی که با لیستی نوشته شده از محصولات مورد نیاز خود وارد فروشگاه مواد غذایی می شوید اولین کاری که می کنید این است که سبدی چرخ دار را در دست می گیرید و با قدم زدن در فروشگاه مواد غذایی مورد نیاز خود را در سبد می گذارید. پس از چک کردن لیست خرید خود و پس از اتمام خرید، به سمت صندوق دار رفته و با پرداخت وجهی که در فاکتور قید شده است، به منزل باز می گردید.

سبد خرید یک فروشگاه آنلاین با سبد خرید در هنگام خرید حضوری شما از یک فروشگاه فرقی نمی کند. شما می توانید بر روی مبل منزل خود نشسته یا پشت فرمان باشید، وارد یک فروشگاه اینترنتی شوید و محصولات مورد نیاز خود را انتخاب کرده و در سبد خرید فروشگاه آنلاین قرار دهید. لسیت سفارشات خود را چک کنید و پس از اتمام خرید گزینه پرداخت وجه را لمس کرده و محصولات خود را بدون اتلاف زمان خریداری کنید.

تاریخچه اولین خرید اینترنتی:

تا به حال فکر کرده اید که اولین فروش اینترنتی در چه سالی و توسط کدام فروشنده اتفاق افتاده است یا محصول فروخته شده چه بود؟ طبق ویدیو منتشر شده توسط وبسایت shopify  (شاپیفای)، که در این ویدیو به جستجو در تاریخ خرید آنلاین پرداخته است، می توان دو پیشامد زیر را جرقه ای برای پدیدار شدن خرید اینترنتی دانست. داستان اول از ARPANET (آرپانت مخفف Advanced Research Projects Network و به معنی سازمان پروژه های تحقیقاتی پیشرفته ی شبکه) شروع شد.

در این ویدیو راوی می گوید: در سال 1971 برای خریدی عجیب در بین دانشجویان علوم رایانه ی دانشگاه Stanford (استنفورد) و MIT معامله ای اتفاق افتاد. اما خب از آنجایی که تراکنشی در بستر اینترنت صورت نگرفت و پولی در این بین رد و بدل نشد، نمی ‌توان ادعا کرد که خرید اینترنتی اتفاق افتاده است و دانشجویان تنها برای قرار مدار های خود از اینترنت استفاده کرده بودند.

اگر بخواهیم در ادامه تاریخ به دنبال اولین تراکنش آنلاین از فروشگاه اینترنتی بگردیم، در سال 1984، بانوی 74 ساله اهل بریتانیا به نام جین اسنوبال توسط یک تلویزیون که به واسطه خطوط تلفن کار می کرد مواد غذایی مورد نیاز خود را که (کره، تخم مرغ و کورن فلیکس) بود را به فروشگاه مورد نظر سفارش داد. اما بازهم، تراکنش آنلاین یا همان خرید اینترنتی اتفاق نیفتاد و خانم اسنوبال سفارشات خود را درب منزل به صورت دستی تحویل گرفت و هزینه را نیز نقدی پرداخت کرد.

لیست بهترین فروشگاه اینترنتی:

دقت داشته باشید که موارد انتخاب شده با توجه به عملکرد کیفی آن ها سطح بندی شده است پس اگر فکر می کنید که نام شما در این لیست خالی است می توانید با ما تماس بگیرید.

فروشگاه اینترنتی دیجیکالا

1- دیجیکالا:

محبوب ترین و معروف ترین فروشگاه اینترنتی ایرانی که می توان از آن یاد کرد بدون شک دیجیکالا است، شرکت دیجیکالا توسط دو برادر با نام های سعید و حمید محمدی در سال 1385 ایجاد شد، تامین هزینه این شرکت در ابتدا بر روی شانه این دو برادر بود که شرکت خصوصی سرآوا پارس در سال 1391 طی یک اقدام جسورانه اقدام به سرمایه گذاری در این شرکت نمود.

این شرکت دارای زیر مجموعه های بسیار زیادی است که هر یک در حوزه خود همانند دیجیکالا بسیار محبوب هستند، در ادامه قصد داریم زیر مجموعه های اصلی آن را معرفی کنیم.

  1. دیجی اکسپرس: سرویس تحویل کالا دیجی کالا است در بعضی از شهر های پرجمعیت و شلوغ کشور راه اندازی شده است که به وسیله آن می توانید کالای سفارش داده شده را کمتر از بیست و چهار ساعت ادارای دریافت کنید، این اتفاق در صورتی رخ می دهد که کالای مورد نظر در انبار دیجی کالا موجود باشد، در غیر اینصورت زمان تحویل کالا به انبار نیز به آن زمان اضافه می گردد.
  2. کمدا: همان طور که از نام آن پیداست این استارتاپ مربوط به لباس های داخل کمد است، لباس هایی که در حد نو هستند و فقط یک بار پوشیده شده اند و شما می توانید با آن لباس خود را خرید و فروش کنید.
  3. پیندو: این برنامه شباهت بسیار زیادی به اپلیکیشن دیوار دارد و حوزه فعالیت آن کالای نو و دوست دو در کنار خدمات است.
  4. دیجی نکست: مرکز نوآوری و فناوری دیجیکالا است که تمرکز اصلی آن به استارتاپ های حوزه هوش مصنوعی است.
  5. دیجیکالا جت: یک سرویس جدید است که با آن می توانید کمتر از سی دقیقه از سوپرمارکت های اطراف خود خریداری کنید.
  6. فیدیبو: بزرگترین سامانه خرید کتاب اینترنتی (صوتی و الکترونیک) است.
  7. دیجی استایل: یک فروشگاه اینترنتی فقط در حوزه مد و پوشاک فعالیت می کند.
  8. دیجی پی: یک اپلیکیشن پرداخت است که از سال 1397 کار خود را استارت زده است.

نکات مثبت دیجیکالا:

  • تنوع بسیار بالا در کالا
  • تخفیف های بسیار جذاب در زمان های مختلف
  • امکان خرید به صورت اقساطی
فروشگاه دیجیکالا

نکات منفی دیجیکالا:

  • نظارت بسیار دقیق بر موجودی کالا های تامین کنندگان خود ندارد.
  • کیفیت بعضی از محصولات ممکن است بسیار پایین باشد.
  • نظرات بعضی از محصولات دستکاری شده است و باعث می شود بعضی از بازدیدکنندگان را ترغیب به خرید کند.

شعار دیجیکالا:

بررسی , انتخاب و خرید آنلاین

از فروشگاه اینترنتی دیجی کالا خرید کنم یا نه؟

این موضوع از چند نظر قابل بحث می باشد که یکی از نکات قابل توجه آن عرضه محصولات گسترده با فروشنده های متفاوت است، که ممکن است تجربه خرید را برای افراد مختلف تغییر دهد. به این شکل که شما ممکن یک کالا را از دیجیکالا از یک فروشنده بخرید ناراضی باشید، اما شخصی دیگر همان جنس را از دیجیکالا و فروشنده دیگر بخرد و کاملا راضی باشد، پس حق انتخاب با شماست اما باید دقت داشته باشید که نباید نظر ها در تصمیم خود دخیل کنید چون ممکن است گمراه شوید!

فروشگاه اینترنتی اکالا

2- اکالا:

فروشگاه اینترنتی اکالا متعلق به افق کوروش است، هایپر مارکتی که بیشتر با کسب و کار آفلاین خود شناخته شده است و توانسته با ایجاد شعبه های متعدد در سراسر شهر های بزرگ و کوچک خود را به یک برند بزرگ تبدیل کند و در پی سیاست های خود تصمیم گرفته است فروش اینترنتی خود را راه اندازی کند، سیستم کاری اکالا به این شکل است که شما با ورود به سایت یا اپلیکیشن آن می توانید با انتخاب محله زندگی خود اقدام به خرید کنید و در سریع ترین زمان ممکن آن را دریافت کنید و لذت ببرید.

نکات مثبت اکالا:

  • امکان خرید به صورت عمده از سرویس اکالا بیزینس
  • امکان انتخاب نزدیکترین فروشگاه به منطقه زندگی شما

نکات منفی اکالا:

  • ارائه محصولات محدود در زمینه های کم.
  • ارائه نکردن جزئیات دقیق از کالا ها همانند: تاریخ انقضا و…

شعار اکالا:

همواره تخفیف!

فروشگاه اکالا

از فروشگاه اینترنتی اکالا خرید کنم یا نه؟

اگر قصد خرید کالا های خوراکی، شوینده و… را دارید اکالا میتواند بهترین انتخاب برای شما باشد اما اگر قصد دارید یک فروشگاه اینترنتی کامل همانند دیجی کالا را ببینید اکالا انتخاب خوبی برای شما نیست.

فروشگاه اینترنتی زنبیل

3- زنبیل:

سومین گزینه از فروشگاه اینترنتی که قصد داریم معرفی کنیم زنبیل نام دارد، زنبیل ادعا دارد که بحث ایجاد آن به سال 84 برمی گردد و هدف آن ها بیشتر عرضه کالا به بهترین قیمت و دریافت کمترین سود حاشیه است که در نوع بسیار جذاب است.

زنبیل توجه خود را بیشتر به سمت لوازم خانگی برده است و برای کالا های خود گارانتی ارائه داده است که این گارانتی می تواند شامل: گارانتی قیمت (بهترین قیمت ممکن)، گارانتی اصالت (تقلبی نبودن کالا و عرضه محصولات اورجینال)، گارانتی مغایرت (هیچ تفاوت بین کالای عرضه شده درون وبسایت با جنس تحویل داده شده وجود نداشته باشد)، گارانتی عودت (شما می توانید کالای خریداری شده را تا حداکثر ده روز بعد بازگردانی و درخواست بازگشت کنید).

نکات مثبت زنبیل:

  • دارای قابلیت بسیار کاربردی مقایسه محصولات که در آن شما می توانید کالا های مورد نظر را با هم مقایسه کنید و در خرید خود بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.
  • دارای قابلیت ارسال فوری در کمتر از سه ساعت.
  • قابلیت بسیار مهم پرداخت در محل که شما می توانید همزمان با دریافت کالا وجه مورد نظر را پرداخت کنید که می تواند بحث اعتماد سازی بین مشتری و سایت را چندین برابر کند.
  • ویژگی چتر حمایتی که در آن کالایی که خریداری می کنید توسط خود زنبیل گارانتی می شود به این شکل که در صورت به وجود آمدن مشکل خود زنبیل متعهد می شود بحث رفع مشکل را برعهده بگیرد، بدون نیاز به خدمات شرکت اصلی پشتیبان.
فروشگاه زنبیل

نکات منفی زنبیل:

رابط کاربری ضعیف، سایت این فروشگاه حالت نمایش جذابی ندارد و گرافیک سایت به طوری نیست که چشم با دیدن آن لذت ببرد و نکته قابل توجه دیگری که قابل بحث باشد در مورد آن وجود ندارد.

شعار زنبیل:

تضمین بهترین خرید اینترنتی

از فروشگاه اینترنتی زنبیل خرید کنم یا نه؟

شما می توانید با عرضه به این سایت و مشاهده محصولات در صورتی که ویژگی های گفته شده را دارا باشد انتخاب نمایید که از آن ها خرید کنید یا خیر.

در انتهای این مطلب امیداوم از معرفی 3 فروشگاه اینترنتی برتر ایرانی لذت کافی را برده باشید، شما همواره می توانید از تجربه های خرید از آن ها و یا فروشگاه هایی که دوست دارید در این لیست قرار بگیرند را با ما درمیان بگذارید.

فروشگاه اینترنتی تیمچه

4-فروشگاه اینترنتی؛ تیمچه

تیمچه (شرکت نوین تجارت مجازی آریا) عنوان یک مارکت پلیس (امکان فعالیت به صورت فروشنده نیز در آن فراهم می باشد) بسیار محبوب است که از سال 1399 فعالیت خود را آغاز کرده است، تیمچه از زیر مجموعه های لندو به حساب می آید و می توان این دو را یکی از بهترین ترکیب های ممکن نامگذاری کرد.

نکات مثبت تیمچه:

  • امکان خرید به صورت اقساطی به واسط لندو بدون نیاز به چک و ضامن، سقف اولین اعتبار شما می تواند تا بیست میلیون تومان باشد.
  • یک مارکت پلیس بسیار بزرگ که هر کالایی را می توانید در آن مشاهده کنید.
  • امکان خرید کارت هدیه با طرح های بسیار جذاب و متنوع.
  • امکان ارسال کالا به صورت رایگان در صورت رسیدن قیمت کالاها به حد نصاب معین.

نکات منفی تیمچه:

در رابطه با این فروشگاه هیچ نکات منفی یا تجربه ناخوشایندی یافت نشد.

تاریخ بروزرسانی مقاله: 26-01-2022

تمامی این Online Store که ما در سایت عباس کاشفی معرفی کرده ایم جزو محوب ترین و معروف ترین ها در سراسر وب فارسی هستند که می توانید با مراجعه با آنها و چک کردن نماد های درج شده این مورد را بررسی کنید.

نکات مثبت و منفی مواردی که معرفی شده است به اختصار قید شده است.